השוואת שכר המורים: יוקם צוות משותף עם השלטון המקומי

אבי רבינא No Comments on השוואת שכר המורים: יוקם צוות משותף עם השלטון המקומי

סוכם בוועדת הכספים: יוקם צוות משותף לחברי הכנסת וראשי הרשויות לעניין תקצוב זרמי החינוך השונים. גפני בדיון: "אני לא מסכים בשום פנים ואופן שגננת חרדית חוזרת עם משכורת של חרפת רעב"

צילום: דני שם טוב\דוברות הכנסת
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אפליית המורים והגננות בחינוך החרדי: ועדת הכספים התכנסה היום לדיון מיוחד בנושא השוואת התקציב של מערכת החינוך החרדית ותיקון האפליה המתמשכת שנים רבות, בהשתתפות שר החינוך יואב קיש, השר במשרד החינוך חיים ביטון ועשרות ראשי רשויות מכל רחבי הארץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון בסיכום עם השלטון המקומי על הקמת צוות משותף לחברי הכנסת וראשי הרשויות לעניין תקצוב זרמי החינוך השונים: "החינוך החרדי אינו חינוך פרטי, יש את הציבור החרדי במדינת ישראל אפשר לא לתת לו חינוך ואז להתווכח אם מגיע לו או לא מגיע לו. אני מדבר על הרשתות, הן תחת פיקוח משרד החינוך, אין דבר כזה לפתוח בי"ס בלי אישור הרשות המקומית או משרד החינוך" אמר יו"ר הוועדה ח"כ גפני.

גפני פנה בדיון אל חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אני מבקש להקים צוות שישב עם השלטון המקומי, נשב על העניין הזה, אני לא מסכים בשום פנים ואופן שגננת חרדית חוזרת עם משכורת של חרפת רעב, אני למדתי בחינוך עצמאי ולמדתי את כל המקצועות, אני רוצה שהכול יהיה תחת פיקוח, וזה קיים, ושלא נגיע לעימות בין השלטון המקומי לחברי הכנסת החרדים".

"כל השנים שאני כאן עבדתי בשביל השלטון המקומי, ראיתי בזה חלק מתוך המערכת שאני צריך לפעול בה, הציבור שלנו בכל מקום. אנחנו הולכים לתקציב מדינה, לא אתן ששלטון מקומי יפגע כתוצאה מהסכם קואליציוני. אני הולך נגד שר האוצר כשצריך, אני מייצג את הציבור, ולא שום מפלגה כזו או אחרת. אם נגיע בסוף הדיון למצב שאי אפשר לגשר את הפערים נחזור לכאן ונאמר מה הוויכוח. אני רוצה שנגיע להסכמה, על כל הנושאים, אני לא רוצה שאהיה בצד אחד ואתם בצד אחר" כך גפני בוועדה.

בעקבות דברי יו"ר הוועדה, ביקש ביבס לכלול גם את נושא הבינוי במסגרת השיח בין הצדדים, ויו"ר הוועדה הסכים לכך: "זה חלק מהעניין. האוצר הוא בעיית הבעיות כאן, כמה נתנו לבינוי כיתות במהלך השנים? אני לא מתכוון לוותר, כל עוד אני כאן, יהיה מאבק על בינוי כיתות במדינת ישראל, ילד לא משנה מה הוא, ערבי, חרדי, יהודי, אל תתנו לנו עצות איך לחנך".



0 תגובות